reklama

Hranice

Krátko o márnosti a sile postaviť sa jej. Alebo som len potreboval vyvážiť aktuálny prebytok optimizmu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Hranice

Stáročia stoickej istoty

milostne pravdu mi zataja,

čo bolo, razom sa lopotí

zhrbene, pod krížom, bez Raja.

Veril som, veriaci šialenec,

že dá sa nezmeniť, naveky,

vo viere neveriť premene,

nevnímať početné naprieky.

Všetko sa zmenilo, uznávam,

z dobroty hnisavo do tela

cez žily súcitu otrava

tajne sa ako tma votrela.

Kusisko zo srdca stála ma,

zavyl som mesiacu do tváre,

mosty tiež spálil a polámal,

a v krvi utopil akvarel.

Viem už, že znova mi netreba,

nevraciam fackanie na líce,

s hrôzou sa pozerám na teba,

strážim si neisté hranice.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Túžim len prekonať obavy,

nechcem byť otrokom lanských vín,

radšej ich verejne popravím,

mukám sa srdnato sprotivím!

Večnosť je na pohľad nemenná,

mení však istoty na zmätok,

patrím ti, som tvoja odmena,

konfúzne operné libreto.

Tragické javisko páli nás,

ako ním kráčame naboso,

zajtrajšok s dneškom sa prelína,

jak slnce klesáme za obzor...

Erik Kriššák

Erik Kriššák

Bloger 
  • Počet článkov:  690
  •  | 
  • Páči sa:  168x

Fanúšik komiksov, literatúry a hudby. Zoznam autorových rubrík:  PoéziaTextyBásnické grify v praxiPrózaPre detiSúkromnéO hudbeInéKomiksJazerní básnici a iné preklady

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu