reklama

Nóna

Mal som nepekný sen, v ktorom som prišiel o to najdrahšie, čo mám.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Nóna

Odbilo deväť, vitaj, Nočný Bes,

ty partner mojich tajných súžení.

Pri tebe čas sa vôbec nehýbe,

berieš mi lásku, chceš sa oženiť

so žiaľom, podeliť sa o príbeh

bez konca, ženie nádej za zenit.

Deväťkrát veža zmĺkne do ticha,

deväťkrát zvon mi srdce dopichá.

A príde ráno, s krížom, bez ženy...

P.S. Nóna je deväťveršová strofa, v podstate je to stanca s pridaným veršom. Pôvod má v Taliansku, už je tomu pomaly osemsto rokov, verš sa opája desiatimi slabikami a mal by mať jambický charakter. Základnú schému rýmov si azda odvodíte aj sami a keby nie, tak je to abababccb.

Erik Kriššák

Erik Kriššák

Bloger 
  • Počet článkov:  689
  •  | 
  • Páči sa:  166x

Fanúšik komiksov, literatúry a hudby. Zoznam autorových rubrík:  PoéziaTextyBásnické grify v praxiPrózaPre detiSúkromnéO hudbeInéKomiksJazerní básnici a iné preklady

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu