reklama

Osud mladosti

Namiesto PF na koniec roka čosi o starnutí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Osud mladosti

Vraj každým rokom smelším krokom idem

tam k miestu, kde sa stretávajú hroby

a rozprávajú o tlkote krídel

tých nočných besov, ktorých nehanobí

môj pocit, že som azda zrelý na rov,

ja každým rokom prudšie k Lune trielim,

tiež bažím po nej, chniapem lačnou tvárou,

nech v okovanej debne večnosť stlie mi!

Už tretia strofa hlási, že sa blíži

okamih pravdy, vstúpim do debaty,

chcem ležať v mäkkom lone hladných nížin

uprostred ticha, v ktorom rád sa stratím.

Snáď myslíte si, že mám z vrások mraky?

Veď žil som smelo, navždy budem taký!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

P.S. Nie, že by som sa cítil ako Shakespeare, avšak veršovanie v tvare anglického sonetu je vďačné na čítanie. Rovnako ako jambický pentameter, hoci aj hyperkatalektický (jedenásťslabičný, s neúplnou stopou na konci každého verša).

Erik Kriššák

Erik Kriššák

Bloger 
  • Počet článkov:  689
  •  | 
  • Páči sa:  166x

Fanúšik komiksov, literatúry a hudby. Zoznam autorových rubrík:  PoéziaTextyBásnické grify v praxiPrózaPre detiSúkromnéO hudbeInéKomiksJazerní básnici a iné preklady

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu