reklama

Monológ v odlúčení (pRISPiEˇT)

Rispet (rispetti) je v podstate lyrický útvar, pôvodne využívaný v talianskej ľúbostnej poézii. Je tvorený tromi strofami, prvá má striedavý rým a štyri verše, zvyšné dve majú združený rým a po dva verše (spolu je to osem veršov v písmenkovej schéme abab cc dd). Jeho výhodou je neobmedzená tematika, krátkosť a voľnosť metra (hoci „tradične“ by malo byť jedenásťslabičné a jambické). Mne tradície veľmi nejdú, takže zachovám tému ľúbostného odlúčenia, ale inak sa dá spievať do blues (pri jeho skladaní mi hral album Street corner talking od Savoy Brown z roku 1971, chytil ma hlavne refrén skladby All I can do).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Monológ v odlúčení

Som osamote
a nevyspatý.
Som túžbou. O tej
sa vraví – platí.

Som cenou za nás,
si nezadaná.

Čím láske prispieť?
Mám zložiť rispet?

Erik Kriššák

Erik Kriššák

Bloger 
  • Počet článkov:  689
  •  | 
  • Páči sa:  166x

Fanúšik komiksov, literatúry a hudby. Zoznam autorových rubrík:  PoéziaTextyBásnické grify v praxiPrózaPre detiSúkromnéO hudbeInéKomiksJazerní básnici a iné preklady

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu